sweetcase @ ifigenia's home!

July 09, 2012












Το προηγούμενο Σαβ/κο βρεθήκαμε στο φιλόξενο σπίτι- ατελιέ της   υπερ-ταλαντούχας /χρυσοχέρας  Ιφιγένειας Ματαράγκα, για ένα ταχύρυθμο σεμινάριο πάνω σε αυτό που γνωρίζει τόσο καλα να κανει!:να μεταμορφώνει τα παλια μας  έπιπλα και να δημιουργει μικρά έργα τέχνης! Μας μάγεψε  η ατμόσφαιρα και η μποέμ αύρα του σπιτιου της αλλά και η ιδια με την γλυκυτητα της , την βαθια γνώση της πάνω στο  αντικείμενο και τα κοριτσίστικα, για ένα σπίτι –παράδεισο για την κάθεμια μας. Δεν χάσαμε λοπόν την ευκαιρία  να την ρωτήσουμε ένα –δύο πραγματάκια, σε μια μίνι συνέντευξη....

1.Γεια σου Ιφιγένεια, πως δημιουργήθηκε το "Ifigenia's home"? Hμουν 33 χρονών (7 και πλέον χρόνια πριν) όταν αποφάσισα ότι πρέπει να αρχίζω να σχεδιάζω τι πραγματικά θα κάνω στο μέλλον. Και εννοούσα το «βαθύ» μέλλον. Ήδη μεταποιούσα έπιπλα για μένα και για φίλες μου από το 1990 , για χόμπυ δηλαδή. Σκέφτηκα λοιπόν: τί δουλειά θα έκανα με ευχαρίστηση για την υπόλοιπη ζωή μου? Το 2008 μου δόθηκε η ευκαιρία, ταίριαξαν όλες οι συγκυρίες, μου «έκλεισε το μάτι» ο Δίας λέω εγώ, και άρπαξα την ευκαιρία νοικιάζοντας τον κάτω χώρο από το σπίτι που ήδη έμενα, στο Κουκάκι. Έστησα το ατελιέ μέσα σε μερικούς μήνες και οι παραγγελίες δεν άργησαν. Δεν ήταν εύκολο να καταλήξω στο να κάνω το χόμπυ μου «δουλειά» διότι μέχρι τότε είχα μια σχετική δυσκολία να «αποχωριστώ» ότι έφτιαχνα. Τώρα πια χαίρομαι στη σκέψη ότι κάποια σπίτια έχουν μεταποιημένα έπιπλα από μένα. Μου κάνει πολύ προσωπικό.

2.Απο που αντλείς συνήθως εμπνευση για να δωσεις ζωη σε ένα επιπλο? Από παντού. Συμβουλεύομαι φυσικά και παρακολουθώ ανελλιπώς περιοδικά διακόσμησης και design όπως και εκθέσεις στο εξωτερικό, αλλά και πολλά blogs όπως το Apartment Therapy, το Décor8, το Design sponge, και ένα σωρό άλλα. Μεγάλη έμπνευση είναι και οι καλαίσθητες ταινίες με μποέμικο στυλ, όπως π.χ. οι «Ωρες» και αναρίθμητες άλλες.

3.Πως θα χαρακτήριζες το προσωπικό σου στύλ όσον αφορα βέβαια το κομμάτι της διακόσμησης? Μπορώ να υιοθετήσω πολλά στυλ, ανάλογα τον πελάτη για τον οποίο δουλεύω την κάθε φορά, έχω αυτή την ικανότητα λόγω μεγάλης εμπειρίας στα περιοδικά που φτιάχναμε εικόνες για διάφορα στυλ κάθε μήνα, αλλά για μένα, για το σπίτι μου μου αρέσει να τα μπλέκω όλα. Μου αρέσουν τα ανορθόδοξα mix & much. Έτσι δεν στερούμαι τίποτα από αυτά που θέλω να βλέπω γύρω μου. Αυτό που για κάποιον είναι busy, για μένα είναι «παράδεισος». Μπορώ όμως να καταλάβω τον μινιμαλισμό και γιατί κάποιος τον έχει ανάγκη στο χώρο του. Έχει και αυτό τη γοητεία του.  

4.Πόσο επηρεάζει η μόδα την δουλειά σου? Εννοείται πολύ! Μου αρέσει η μόδα. Πάντα μου άρεσε. Έχει κάτι το καινούριο, το φρέσκο, το συναρπαστικό. Εννοώ σαν τάση πάντα. Την ακολουθώ με μέτρο ανάλογα την περίσταση, το κάθε έπιπλο, το σπίτι που θα μπει, το πρόσωπο που απευθύνομαι, αλλά δεν παύει να είναι κάτι που με ξαφνιάζει ευχάριστα.

5.Ποιο είναι το πιο ιδιαίτερο κομμάτι που σου έχουν ζητήσει να αλλάξεις? Επειδή όλα τα κομμάτια είναι παλιά και με συναισθηματική αξία, όλα έχουν κάτι το ιδιαίτερο, ειδικά όταν ξεκινάω να τα δουλεύω. Συχνά ιντριγκάρομαι από πιό περίεργα κομμάτια, που έχουν πολλές δυνατότητες και συνήθως δεν φαίνονται. Δεν μπορώ όμως τώρα να ξεχωρίσω ένα μόνο. Είναι πολλά.

6.Πως προέκυψε η ιδέα για τα σεμινάρια? Έχω κάποιες πελάτισσες που είναι πολύ δημιουργικές γυναίκες και τους αρέσει να ασχολούνται και να φτιάχνουν πράγματα. Πλέκουν (ωραία όμως), κάνουν quilts , γενικά δεν κάθονται “φρόνιμες”! χαχαχα! Αρχικά είπαμε να κάνουμε κάτι σε κλειστό κύκλο. Έτσι για να τους δείξω πως να κάνουν μικρά αντικείμενα να φαίνονται “παλαιωμένα”. Και μετά είπα, δεν το κάνω κα ανάρτηση στο facebook;. Oύτε εγώ περίμενα τέτοια ανταπόκριση δεδομένου και της οικονομικής κρίσης... Αλλά τελικά πήγε φανταστικά. Πιστεύω θα το επαναλλάβουμε το Σεπτέμβρη, ήδη έχουμε πολλές συμμετοχές! Να δω πως θα βάλω προτεραιότητες!...χαχαχα!

7.Ποιό ειναι το αγαπημένο σου σημείο στο σπίτι? Το γραφείο δίπλα στην κουζίνα μου. Είναι το «βασίλειό» μου! Το γραφείο ήταν του παππού μου που ήταν τυπογράφος-φωτογράφος. Τώρα βέβαια έχει πορσελάνινα πόμολα και είναι δίχρωμο μωβ με ξύλινα συρτάρια, αλλά να, κάπως έτσι βρίσκουν αυτά τα αγαπημένα έπιπλα τη θέση τους σε ένα σημερινό σπίτι. Με μία υπέρβαση!...

3 comments:

Joan said...

το σπιτι φανταστικο!
vintage Beauty!

vailie said...

Ποσο υπεροχο μπορει να ειναι το να ζεις σε ενα τετοιο σπιτι? Αφωνη!!!

Sofi Moukidou said...

wow! great home decoration!
thanx for sharring!

share buttons